13. tammikuuta 2012

Tauolta palattu

Tauolta palaaminen on taas näyttänyt sen, kuinka paljon tykkään agilitysta - niin haastavaa kuin se onkin! Hyvä rata saa aikaan kuitenkin sellaisen tunteen ettei mitään rajaa. :) Keskiviikkona treenit meni molemmilla ihan tosi hyvin. Olin varautunut siihen, että ensimmäiset treenit tauon jälkeen menevät lähinnä hullutteluun, mutta molemmat yllättivät mut olemalla hyvin kuulolla ja tehden innolla töitä! Darcykin kääntyi ihan tosi pienesti, mikä ei ole ollenkaan itsestäänselvyys meille. Täytyy myöntää, että aloin jo miettiä, pitäisikö siirtää Darcyn kastrointi vasta myöhemmäksi, sen verran kivaa sen kanssa oli olla radalla..! ;)

Eilen oltiin Darcyn kanssa Jaakon treeneissä. Tiedän että mulla on vielä paaaaaljon opittavaa, mutta on silti kiva kuulla, että kehityn koko ajan ja etten ole ihan mahdoton tapaus... ;) Jaakko puhuu usein (eli joka kerta) mulle siitä tietystä mielentilasta radalla, "zen-tilasta", ja aina välillä pääsen siihen. Mulle on aika luonteenomaista alkaa jossain kohtaa sählätä ja erityisesti rytminvaihdokset on mulle vaikeita. Kun ensin mennään täysillä ja sitten rauhoitutaan esim. käännöksen ohjaukseen ja sitten taas kiihdytetään. Mulle nimittäin jää se tempo (sähläyksenä) helposti päälle. Ja olen jo moneen otteeseen todennut, että sähläys johtaa molempien koirien ohjauksessa vain kieltoihin ja kaiken kaikkiaan ei-sujuvaan-rataan, mutta "zenmäinen" ohjaus auttaa koiriakin tekemään täysillä...nopeasti ja varmasti, kyselemättä. On siis hienoa huomata, että välillä saadaan tosi hyviäkin pätkiä aikaiseksi. Tiedän nyt mitä fiilistä radalla haen, ja on hienoa, että on kouluttaja joka näkee ne pienetkin pätkät, jolloin se oikea "zen-fiilis" löytyy.

Enemmän zen-fiilistä radalle - olkoon se tämän vuoden oma tavoitteeni!

Darcy teki hienoa rataa treeneissä. Poispäinkäännökset on ihan sen juttu! :) Kotiläksyksi saatiin harjoitella irtoamista esteelle...ja se mulla onkin omassa treenilistassa. Jaakkokin totesi, että tuolla ohjauksella koiran pitäisi jo suorittaa este, mutta ohjausherkkä koira lähtee mun liikkeen mukaan niin kovin helposti. Shelttiä siis tuskin voi "ylikouluttaa" irtoamaan esteille... Lisää treeniä siis tähän!

Huomenna pojat pääsevät taas leikkimään Rela-pennun ja Minin kanssa. Darcy kertakaikkiaan  r a k a s t a a  pentuja! Se leikkisi hoivatätiä vaikka kuinka pitkään, jos saisi. <3   Sillä aikaa kun Darcy haluaa hoitaa pentua, Bingley haluaa hoidella jo aikuista Mini-neitiä. Huoh, urokset. :P  Koirasuhteiden hoidon lisäksi huomenna olisi tarkoitus treenailla vähän...Bingley ainakin pääsee aloittamaan keinutreenin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti