22. huhtikuuta 2011

Pääsiäisrientoja, osa I

Lähdin viettämään pääsiäistä kotiseuduilleni Pohjanmaalle, ja pakkohan sitä oli kisaamaankin päästä...ainakin kaksi kertaa pääsiäisen aikana. ;D Tänään molemmat pojat pääsivät kisaamaan kahden startin verran Vöyrillä. Nämä olivat mun ensimmäiset kisat maneesissa, ja ihmettelin kun oon niin monen kuullut "puhuvan pahaa" maneeseista...ehkä niissäkin on eroja, mutta mun mielestä Vöyrin maneesi oli ainakin mitä mainioin kisapaikka. Joskin ihanan aurinkoisen sään puolesta kisat oltaisiin voitu pitää myös ulkona... :)

Ensin oli herra Bingleyn vuoro. Tehtiin lähes täydellinen rata. <3  MUTTA yksi rima tippui. Höh. Otti kieltämättä päähän, kun luva oli taas niiiin lähellä. En tiedä heilautinko käden alas tms. riman kohdalla, vai oliko kyseessä vain Bingleyn joku arviointivirhe... No, joka tapauksessa radassa oli niin paljon hyvää, että jäi kuitenkin kiva fiilis. :) Vauhti oli kohdillaan, kepit ja kontaktit oli hienot ja lisäksi Bingley irtosi kivasti eikä jäänyt suorillakaan kyselemään. :)

Toinen rata ei mennytkään ihan niin putkeen, vaikka paljon hyvää oli siinäkin. Ensimmäinen virhe tuli kepeiltä, kun Bee jätti viimeisen välin pujottelematta. :( No, sitten tuli kohta, jossa mä en oo yhtään tyytyväinen itseeni. Nimittäin Aalla Bingley hyppäsi pois noin puolessa välissä kontaktia...ja mä tyhmä en palauttanut, vaan jatkoin. Äh, minkä vuoksi se on niin vaikeaa??? Mun pitäisi nyt oikeasti psyykata itseni olemaan tiukka noiden kontaktien kanssa. Taisi kuitenkin sen verran mennä pasmat sekaisin molemmilla, että ohjasin seuraavan hypyn vähän huolimattomasti ja Bingley juoksi sen ohi, enkä viitsinyt enää korjata, joten hylly tuli siitä. Puomillakin Bingley juoksi pysähtymättä...mutta siinä sentään sain palautettua sen. Huomaa että kun se on superinnoissaan, niin tahtoo kontaktitkin unohtua. Ja sitä suuremmalla syyllä mun pitäisi vaan muistutella niistä... Hyvää radassa oli varmaankin Bingleyn ihana asenne. <3  Reipas ja taitava ja ihana ja kovaääninen pikkumusta. <3   

Darcyn kanssa putket koitui meidän kompastuskiviksi tänään. Ensimmäinen rata oli tosin muutenkin aika laimea suoritus. Darcy oli kuitenkin reipas, eikä jännittänyt juurikaan uutta kisapaikkaa, mutta mä en ollut lyönyt itseäni poskille tarpeeksi... ;)) Ensimmäinen kielto tuli heti ensimmäiseltä putkelta, johon mun olisi pitänyt ohjata se paremmin. Toinen kieltokin radalta tuli, hypyltä sillä kertaa. Lisäksi jonkin verran yliaikaa näitä kieltoja korjaillessa... Hyvää radalla sen sijaan oli ylipäänsä se, että Darcy oli suht oma itsensä. <3 Alkuvuodestahan mä päätin, että kierrän Darcyn kanssa kisaamassa mahdollisimman monessa paikassa, että se tottuisi eri kisaympäristöihin. Ihanaa huomata, että "työ" on tuottanut tulosta; Darcy sopeutuu jo huomattavasti nopeammin aina uuteen paikkaan. Vähentää munkin ressiä huomattavasti... ;))

Toisella radalla päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja Sleepless-Pian oppien mukaisesti läiskiä itseäni poskille (ainakin henkisesti) ennen rataa. :D Hih, meno olikin ihan eri näköistä, siinä alkoi jo olla asennetta! :D Ja nollakin oli taas niiin lähellä. Jostain syystä Darcy otti kuitenkin kiellon putkella...en tiedä ohjasinko jotenkin huonosti vai eikö Darcy muuten vain hahmottanut putken suuta. Mutta muuten olin tyytyväinen rataan ja sekä omaan että Darcyn suoritukseen. <3  Taidanpa läiskiä itseäni jatkossakin!

Virheistä huolimatta Darcy sijoittui molemmilla radoilla (3. ja 2.) ja saatiin pääsiäismunat taskuun. Tästä on hyvä jatkaa maanantaina kotikisoissa. :)

 
Hyvää pääsiäistä!!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti