2. huhtikuuta 2011

Plussaa ja miinusta

... a.k.a treenattavaa riittää. :D Viikolla ollaan taas treenattu ja tänään aamulla oli herätys arkiaamuista tuttuun tapaan klo 6.10, ja lähdettiin Poriin kisaamaan Darcyn kanssa kolmen startin verran. Tässä tiivistettynä plussat ja miinukset molemmista:

WeCan kisat

+ Jälleen uusi hallikokemus! Siitä huolimatta, että vauhtia oli jälleen himpun verran vähemmän ja lähdössä Darcy hieman paineistui, oli kokemus kuitenkin positiivinen. Darcy jopa odotellessamme leikki vetoleikkejä ja murisi leikin tohinassa. <3 
+ Myös Bingley leikki vetoleikkejä ja kävi kuumana. ;D Jos hän olisi saanut puhelimen tassuihinsa, olisi herra Binkku luultavasti soittanut eläinsuojeluviranomaisille ja valittanut, kun pieni viaton (?!) poika tuodaan agilityhalliin, mutta ei pääse kisaamaan! Mikä vääryys!
+ Radoilla Darcyn kontaktit oli ihan huiput! :)
+ Muutenkin monia hyviä pätkiä radoilla. Hyviä leikkauksia, vaikeita putkeen vientejä, jotka kuitenkin onnistui jne jne.

- Mun valssaaminen. Oon vaan niin myöhässä niissä. Muutenkin kaarrokset meni vähän turhan pitkiksi. Mutku emmä oikein keksinyt vaihtoehtoisiakaan suoritustapoja... :s
- Just tällä viikolla Elinan treeneissä oli aiheena kepit (heh, näin Elina lupasikin viime sunnuntaina, kun oli katsomassa mun ja Bingleyn kisakoitoksia...) ja erityisesti kepeille "törkkäykset". No, nyt viimeisellä hyppärillä mun olis pitänyt "törkätä" Darcy kepeille, niin kuin harkoissa just tehtiin, niin oltais saatu nolla. Nolous.
- Treeneihin muurin takaaleikkaus! Rimat tms. ei oo ollut meille ongelma, mutta meillä on nyt jo kahdella radalla kakkosissa palikat lennelleet kun oon leikannut muurilla. Muurin ja okserin leikkaukset pitäisi kuulemma opettaa erikseen, mutta en oo tainnut koskaan oikeasti niitä harjoitella. Joten ei kait sitten ihme, että näin käy. ;)

Tykkäsin jälleen kerran Heidi Viitaniemen radoista, vaikka tällä kerralla kaikissa radoissa tapahtui jotain, jonka vuoksi nollia ei tullut. Liikkuvaa kuvaa ei näistä kisoista myöskään saatu, koska ainoa tuttu (eli potentiaalinen kuvaaja) joka oli paikalla kisasi myöskin medeissä pian meidän jälkeen.


Darcyn treenit

+ Edelleen kontaktit on huiput. :) Tulee lujaa ja pysyy niin kauan kunnes vapautan. Jes!
+ Elinan treeneissä myös kepit ja eri keppikulmat meni hyvin.
+ Darcylla on treeneissä niin hyvä meininki, että se kyllä tarttuu. :)

- Mutta keppeihin tulee nyt myös Darcylla tehotreeni. Darcy pujottelee hitaammin kuin Bingley enkä mä luota siihen, että se kestää mun irtoamisen, persjätöt, leikkaukset sun muut kepeillä. Ne kuitenkin olis hyvä osata viimeistään silloin, kun joskus hamassa tulevaisuudessa noustaan kolmosiin. Joten ohjurit tulee mukaan kuvioihin taas hetkeksi...


Bingleyn treenit

+ Mun pikkuinen junnu kehittyy mieletöntä vauhtia! Siis taidoissaan. :)  
+ Kepit on nopeat.
+Bingley irtoaa ja hakee esteitä aikast hyvin. Minkä vuoksi myös leijeröinneillä on suurempi onnistumisprosentti kuin Darcylla. :) Muutenkin helpottaa ohjaamista huomattavasti...

- Kontaktit. Voi juma. Ne tulee nyt tehotreeniin! Viime blogitekstissäkin mietin, mitä mä teen jos Bingley ei ota kontaktia / lähtee ennen vapautusta. Ekoissa kisoissahan näin kävi Aa-esteillä. No, nyt oon päättänyt, että mä palautan sen ja sitten palaan lähtöruutuun suorinta tietä. Darcylla kun kontakti"virheet" (tai siis ettei ole jäänyt 2on2offiin, eihän silläkään varsinaisia kontaktivirheitä ole ikinä tullut) kisoissa on aina liittyneet siihen, että se on paineistunut. Bingleyllä taas se liittyy siihen, että se käy kierroksilla. Sori Bingley, se ei kuitenkaan oo tarpeeksi hyvä tekosyy lintsata kontakteista. Joten luultavasti otetaan muutama hylly tämän vuoksi, mutta mielummin ne kuin kukkaan puhkeava kontaktiongelma. Bingleylle on myös aina ollut vaikeaa pysyä kontaktilla, jos mä en jatka suoraan. Eli jos rata vaikka jatkuu oikealle / vasemmalle kontaktin jälkeen. Nyt treenataan siis näitäkin taas tehostetusti.
- Samaan kontakti-kategoriaan menee oikeastaan keinu. Täytyy myöntää, että sen treenaus on jäänyt aika vähäiselle, joten se on ihan mun vika (ylläri), että Bingley ei tiedä, että sieltä ei saa lähteä ennen vapautuskäskyä. Joten sekin tulee harkkaohjelmaan.
- Kepit. Vaikka ne on nopeat, niin ne on edelleen epävarmat. Joten myös keppitreeni jatkuu. ;D



Loppukaneettina voisi todeta, että on se kivaa kun treenattavaa riittää eikä tarvii miettiä, mitä tekis kun menee hallille! :DD


Ja nyt me nautiskellaan pitkän kisapäivän jälkeen. Pojat syö lampaanluuta ja mä kaadoin itselleni viinilasillisen.  Ja meen kohta saunaan. Ah.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti