30. marraskuuta 2010

Hiljaiseloa...

...on täällä elelty: etenkin verrattuna syksyyn, jolloin agiliideltiin useammin kuin vähän joka toinen päivä. Nyt on pakkasten vuoksi treenejä peruuntunut, eikä ole huvittanut itekseenkään lähteä tuonne kylmään. Myös kisaamisessa on kahden kuukauden tauko. Kuitenkin on ollut oikeastaan aika kivaa ottaa vähän rennommin eikä olla koko ajan menossa. Nytkin röhnötetään kaikki kolme sohvalla...ei hullumpaa. ;)

Mutta ei me nyt sentään niin talvihorrokseen olla vaivuttu, etteikö vähäsen oltais ehditty harkkailla. Viime viikolla Darcylla oli kahdet treenit ja Beellä yhdet. Tällä viikolla molemmilla yhdet. Bingleyn kanssa pitäis kyllä jaksaa lähteä hallille treenailemaan keppejä. Mutta en kyllä jaksa ottaa niistäkään mitään stressiä, jos ei ole valmiit vielä tammikuussa, niin ehtiihän sitä kisaamaan myöhemminkin. Se nähdään sitten.

Mutta muutama sana viime viikon treeneistä. Darcyn kanssa oli molemmissa harkoissa ihan yliupeeta menoa. Molemmat radat oli pitkiä, vaikeita ja teknisiä. :D Mut me selvittiin niistä kiitettävin arvosanoin ja fiilis oli sen mukainen! Tietty pientä takkuamista tuli, mutta vaikeustasoon nähden oon enemmän kuin tyytyväinen, sekä itseeni että koiraan (tai oikeastaan koiriin, Bingleykin menee vaikeita ratoja jo tosi kivasti). Ekat treenit siis ATT:n hallilla, rata oli Jaakko Suoknuutin käsialaa. Rataantutustuessa mä olin ihan varma, että en ikinä opi sitä pyöritystä. Ekan kerran meninkin sen pätkissä, ja ihme kyllä se upposkin mun päähän ja päästiin liitelemään se kolmeen kertaan ihan kunnolla alusta loppuun. Euforinen fiilis! Darcy on upee! Mä niin fanitan sitä: sen innokkuutta, tekemisen halua, kuulolla olemista, oikeaa virettä, iloisuutta, ihan kaikkea. Ihan mahtava harrastuskaveri, kerta kaikkiaan. <3 (Vitsit, kun se sama Darcy pääsis valloilleen kisaympäristössäkin...) Meno tuntui siis kivalta ja sujuvalta, mutta olihan siellä toki muutamia haasteita. Radalla oli mm. kohta, jossa kepit ja putki vierekkäin, eli tarkoituksena vahvistaa koiran pujottelua, putki jäi siis ohjaajan ja keppien+koiran väliin. Aluksi Darcy jätti kepit kesken, kun ei nähnyt mua ja irtosin vähän kauemmas. Mutta kun kerran laitoin palkan keppien päähän, niin sen jälkeen teki virheettömästi myös radan osana (ilman että palkka oli siellä enää jatkossa). :) Rata oli myös suunniteltu niin, että oli pakko irrota koirasta, jos meinasi ehtiä ohjaamaan seuraavat esteet. Sain siis harjoitella sitä, mitä olin toivonutkin. Ja hyvinhän se meni, vaikka edelleen mulla tuli kiire ehtiä joihinkin kohtiin, missä sitten vähän sähläsin. Mutta kaiken kaikkiaan: hyvä treeni, parempi mieli. :)

Torstaina oli molempien treenit Elinalla. Tällä kertaa ei ollut mitään varsinaista uutta ohjauskuviota ohjelmassa, vaan sovellettiin radalla vähän kaikkea opittua. Elina ei koskaan päästä helpolla ja taas oli rata haasteita täynnä. Hyvä niin. :) Ekaks Bingleyn vuoro, sen radalla 16 estettä. Bee kävi taas vähän ylikierroksilla, räksytti koko ajan. Ehkäpä olin liian myöhässä ohjauksineni sen mielestä. Luultavasti oli oikeassa. ;D Mulle tuotti jälleen kerran haasteita poispäinkäännökset ja sylkkärit...jostain syystä en vaan osaa ohjata sitä sulavasti ja niitä sitten hinkattiin molempien kanssa. Tai siis lähinnä mä hinkkasin käsieni asentoja. :D Niitä pitäis kyllä harjoitella. Mutta kuten jo totesin aikaisemminkin, Bingley on kehittynyt tosi paljon ja hienosti menee sekin. Kunhan jaksaa keskittyä. ;) Darcyn ryhmän kanssa tehtiin sama rata + 10 estettä lisää, eli yhteensä 26 esteen rata. On muuten pisin, mitä oon ikinä tehnyt. Ja joo, myönnän, meinas kyllä kunto loppua akalla kesken. :0 Mutta taas kerran Darcy oli niin pätevä pikkusoopeli. Sen kanssa on aina niin ilo treenata, sillä jos kellä on asenne kohdallaan. (Joo, on Bingleynkin kanssa kiva treenata. En mä sitä dissaa. :D) Darcyn kanssakaan ei suurempia vaikeuksia ollut muuta kuin niissä samoissa sylkkäreissä ja poispäinkäännöksissä. Mutta nekin alkoi sujua, kun sain omat kädet hallintaan vähän paremmin. Nääkin oli oikein herkkupalatreenit, mutta näin talvella ei makeaa mahan täydeltä. <3 Tai ainakin loput syödään suklaana. :P 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti